Alla inlägg den 15 september 2021

Av Viktoria - 15 september 2021 08:05

I en av dörrens hyllor i kylskåpet trängs nödvändigheter. Jag vet egentligen inte om det, men när jag är där och rafsar efter en nödvändighet ser jag de andra. Det är nödvändigheter för främst mig och min man men även för resten av familjen, beroende på vad som önskas. För i hyllan trängs ett paket jäst, man vet aldrig när ett bröd behöver bakas, en dosa snus, Grov portion, en tub kaviar, choklad (!!!), ett paket mini-Bregott, för nödsituationer, och en tub Xyloproct för ömma bakdelar. 

Det är en hylla i mitt kylskåp i mitt hus på Öland och jag reflekterar sällan, eller aldrig, över den, men så plötsligt ser jag nödvändigheterna som samsas i hyllan i kylan och jag inser snabbt att vad vore jag och min familj utan alla nödvändigheter. Länge leve nödvändigheterna i vardagen!


                                                             

Presentation


En bokläsande statlig tjänsteman med litteraturvetarbakgrund som helst skulle vilja ha en riktig boklåda och tesalong.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards