Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Viktoria - 1 oktober 2009 15:05

Jag kom på härom veckan att jag fram till för några år sedan alltid har haft en lista med böcker jag vill läsa och att jag inte haft det på länge. Sagt och gjort skapade jag en på papper, i huvudet finns ju alltid några böcker jag tänker att jag ska läsa. Listan har snabbt fyllts på då jag varje dag lusläser DN:s kulturdel, eller rättare sagt så lusläser jag det som har med litteratur att göra, det andra ögnar jag bara igenom om det inte verkar väldigt intressant. Här är iallafall listan:

Rennie Airth Vinterdöd

Lars Kepler Hypnotisören

Roslund och Hellströms böcker

Vibeke Olsson Sågverksungen

Mons Kallentoft Höstoffer (har läst hans två tidigare deckare och de har varit helt okej)

Maryse Condé Desirada (läste Färden genom Mangroven för ett par år sedan och blev frälst)

Horace Engdahl Ärret efter drömmen

Kerstin Ekman Mordets praktik

Aris Fioretos Den sista greken

Lars Bill Lundholm Gamla Stan-morden

Michael Nyqvist När barnet lagt sig

Arnaldur Indriadson Frostnätter


Är det någon som läst någon av dessa böcker och kan avråda eller spä på min lust att läsa dem?

Presentation


En bokläsande statlig tjänsteman med litteraturvetarbakgrund som helst skulle vilja ha en riktig boklåda och tesalong.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards