Alla inlägg den 17 februari 2019

Av Viktoria - 17 februari 2019 07:30

Även om jag inte skrivit om de senaste böckerna jag läst så har jag fortsatt läsa, och lyssna. Att sömnlösa nätter ligga i mörkret och lyssan på Hugh Frasers stämma när han läser Agatha Christies förträffliga deckare kan vara en lisa för själen. Det blir en del böcker som jag hinner lyssna på. Men jag lyssnar inte bara sömnlösa nätter, jag lyssnar när jag gör annat också. Sedan jag skrev sist har jag hunnit lyssna på Cards on the table och The Hollow, två riktiga klassiker. 

Men jag har också läst, förstås. Maryse Condés Livet utan masker till Leopard förlags bokcirkel och Vi kom över havet av Julie Otsuka till min "vanliga" bokcirkel. 

Att jag inte skrivit beror på ork, men det kommer. 

Presentation


En bokläsande statlig tjänsteman med litteraturvetarbakgrund som helst skulle vilja ha en riktig boklåda och tesalong.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards