Alla inlägg den 27 november 2019

Av Viktoria - 27 november 2019 16:21

Jag har fastnat i feel good-träsket när det gäller ljudböcker. Det började redan i somras och det har bara fortsatt. Jag har kommit på att de är så himla bra att lyssna på när jag ska sova för somnar jag och missar några minuter innan sovtimern stänger av så gör det inget, det är som inget viktigt jag missar. Tilläggas ska är att jag enbart lyssnar på engelska, det blir som lite lenare i huvudet då. Nu senast har jag lyssnat på Christmas at Rachel's Pudding Pantry. Jag vill komma lite i julstämning när november är så fasansfullt grått. 

Christmas at Rachel's Pudding Pantry är den andra boken om Rachel, hennes mamma  och hennes 5-åriga dotter, den första boken heter Rachel's Pudding Pantry. Den lilla familjen bor på en bondgård i The Lake District i England. Rachel är den som har tagit över gården, Primrose Farm, efter faderns bortgång och hon har främst får men även lite nötkreatur och höns. På gården har de en övergiven lada som Rachel bestämmer sig för att renovera och öppna kafé i. I kaféet serveras enbart mammans bakverk, och ibland det Rachel slänger ihop också. Nu handlar det om den grå hösten och den nalkande julen och hur Rachel och mamma Jill ska få gården och kaféet att gå runt. Det handlar också om lantbrukarlivets mödor och umbäranden och om grannen Tom som Rachel har en liten fling med. 

Vill man läsa kvalitetslitteratur är inte Christmas at Rachel's Pudding Pantry något att läsa, men vill man ha lite småputtrigt att läsa i höst -och vintermörkret. Tyvärr finns boken bara på engelska men behärskar du engelska så slå till på denna feel goodare. 

                                               Christmas at Rachel's Pudding Pantry (häftad)


Presentation


En bokläsande statlig tjänsteman med litteraturvetarbakgrund som helst skulle vilja ha en riktig boklåda och tesalong.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards