Alla inlägg den 25 oktober 2016

Av Viktoria - 25 oktober 2016 16:41

Jag nämner då och då (ja, jag vet ganska ofta) min bokcirkel. Det är för de är ett fantastiskt härligt inslag i mitt liv, min läsning och mitt varande som kulturtant. Vi är ett gäng kollegor som haft bokcirkel i nästan precis fyra år. Vi läser blandad litteratur, men inte regelrätta deckare. Den enda bok som kan närma sig den genren är Kerstin Ekmans vackra Händelser vid vatten som innehåller deckardrag men ändå inte faller in inom deckargenren. Då och då ses vi utan att diskutera böcker, ett sådant tillfälle var en kväll i juni när solen värmde, det var vackert grönt och vi njöt vid den gamla Slussvaktarbostaden vid Eskilstunaån. Jag ser fram emot många, många fler år i deras sällskap tillsammans med nya böcker, gamla böcker, filmer, mat och vin.  

Här är vi allihop! Pia, Catarina, jag, Cathrine, Kajsa, Maria och Carina, mina bästa bokvänner!

Presentation


En bokläsande statlig tjänsteman med litteraturvetarbakgrund som helst skulle vilja ha en riktig boklåda och tesalong.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards