Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Viktoria - 5 juni 2012 19:26

Jag fotar saker som jag ofta tänker att jag ska lägga upp här i min lilla boklåda, det blir dock sällan av. Nu tänkte jag ta tag i det och göra det. Det blir en liten blandning av bilder, två lite äldre och två nyare.

1.  2.  3.   4.  


1. Är tre böcker jag köpte för halva reapriset. Jag har läst dem alla och tyckt om dem och kunde inte lämna kvar dem på reabordet, de ropade på mig att jag skulle ta med dem hem. En litterär skatt för under en hundring.

2. Ännu ett fint paket från Gilla Böcker. Alltid välkomna i min brevlåda.

3. Vi läser kom i brevlådan och dagarna efter åkte jag på kurs i Stockholm och fann till min stora glädje nummer två av BOOK, SJ:s gratislitteraturtidning. Båda tidningarna har Åsa Larsson på framsidan.

4. En favoritförfattare är Karen Blixen. Inte bara hennes litteratur gör att jag gillar henne utan hela hennes liv. Jag har varit i båda hennes hem, henns afrikanska hem "at the foot of Ngong hills" och i Rungstedtlund där hon föddes, dog och begravdes. Nu har en bok om hennes relation till Sverige kommit ut i Danmark och jag har den! Lycka kan definitivt vara en bok.


Det var bilderna det. Alla med en litterär anknytning, förstås.

Presentation


En bokläsande statlig tjänsteman med litteraturvetarbakgrund som helst skulle vilja ha en riktig boklåda och tesalong.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards