Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Viktoria - 25 mars 2012 18:20

Novellsamlingar är något jag gett mig in på, på sistone. Jag har i den genren just avslutat Nam Le´s Båten. En samling noveller som blivit otroligt kritikerrosade. Båten innehåller sex noveller varav den sista är just Båten. Att denna bok blivit rosad kan jag förstå men jag kan inte finna läsro i den. Jag försöker så gott det går men det är mycket svårt att finna ro mellan de olika novellerna. Det är så kontrasterade. De handlar om allt från tonårsproblem i U.S.A (Halflead bay) till en mans första möte med sin dotter på 17 år (Möte med Elise) vidare till en amerikansk kvinnas besök i Iran (Teheran har ordet) för att slutligen landa i Båten som handlar om båtflyktingar i en gisten båt. Alla noveller är skickligt skrivna men mig tilltalar de inte särskilt. Jag ser nu fram emot att läsa Linda Boström Knausgårds novellsamling Grand mal, jag hoppas den tilltalar mig mer än Båten har gjort.

Presentation


En bokläsande statlig tjänsteman med litteraturvetarbakgrund som helst skulle vilja ha en riktig boklåda och tesalong.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards