Alla inlägg den 24 juni 2017

Av Viktoria - 24 juni 2017 09:06

Vissa dagar om året är som gjorda för läsning; Sverige står still, jag är ledig, barnen trötta. Midsommardagen är en sådan dag. Detta innebär att jag idag kommer att läsa, läsa och läsa. Klockan är inte ens nio och huset sovande tyst och jag har redan börjat. Sällskapet är en kanna te och platsen är för tillfället sängen. Sällskapet och platsen kommer variera under dagen, förhoppningsvis får jag dottern som sällskap under eftermiddagen och till kvällen blir det högläsning. Trots att båda barnen är i tonåren och läser själva har vi fortsatt med högläsningen då och då, på begäran av dem, det rekommenderas varmt för de stunderna är fantastiskt härliga.
Dagens läsning för mig är Frihet av Jonathan Franzen, nästa bok till bokcirkeln. kursiv text

Presentation


En bokläsande statlig tjänsteman med litteraturvetarbakgrund som helst skulle vilja ha en riktig boklåda och tesalong.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards