Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Viktoria - 10 februari 2014 20:46

Under senhösten tappade jag helt lusten att läsa. Under julledigheten kände jag att jag saknade läsningen men kunde inte finna något att läsa trots att bokhögar med olästa böcker finns liggande hemma. Jag tog då till ett "säkert kort". Jag valde en Agatha Christie på måfå ur bokhyllan. Det blev De sju urens mysterium från 1929 som jag läst tidigare. Och där satt den igen, läsglädjen! Att det ska till en gammal Christie för att åter locka fram den. Den följdes av ytterligare en Christie, Hemligheten på Chimneys. Det valet gjorde jag också ur min egen bokhylla och jag har läst även den minst en gång tidigare. Det valet av bok var aktivt då De sju urens mysterium delvis utspelar sig på godset Chimneys med Bundle, godsherrens dotter, i en av huvudrollerna. Även i Hemligheten på Chimneys har hon en framträdande roll.

Det är två småputtriga böcker jag spenderade slutet av december, början av januari med.

Om jag fortsatt läsa? Jodå, fast det går onekligen lite trögt.

Presentation


En bokläsande statlig tjänsteman med litteraturvetarbakgrund som helst skulle vilja ha en riktig boklåda och tesalong.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards