Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Viktoria - 6 februari 2011 16:45

  

Jag var en liten sväng på stan igår och skulle då springa in på den underbara KULTURBUTIKEN som vi har ynnesten att ha här i Eskilstuna. Jag skulle in och köpa Hundraåringen som klev ut geom fönstret och försvann av Jonas Jonasson eftersom jag väldigt gärna vill läsa den och kön på biblioteket till boken är lååång. När jag stod där med ovan nämnda bok i min hand föll min blick på Anne Swärds Till sista andetaget vars baksidestext grep mig och detta ledde till att min hand grep boken. Och när jag ändå var igång tog jag också Igelkottens elegans av Muriel Barbery. Detta ledde till att jag gick hem med tre böcker istället för en, men det gör inget för alla pocket på svenska kostar BARA 40 kronor på Kulturbutiken, därför är just den butiken en av mina stora favoriter i Eskilstuna. Detta betyder att jag har en hel del härlighet framför mig när jag ska läsa dess tre böcker! Jag har redan börjat på Hundraåringen som klev ut geom fönstret och försvann. Rapport kommer!

  

Presentation


En bokläsande statlig tjänsteman med litteraturvetarbakgrund som helst skulle vilja ha en riktig boklåda och tesalong.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards