Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Sommarpåse lyxpyx!

Av Viktoria - 16 maj 2011 16:48

 Så här glad blev jag när jag kom hem efter en tung dag på jobbet och fann min gröna påse i brevlådan. Den doftade gott, var tung och alldeles rund. Barnen ville självklart vara med när jag öppnade min Sommarpåse LYXPYX. Det här är vad som fanns i min påse som tydligen var ifrån bokvänner inte vän, det gör mig ännu mer nyfiken på vem det kan vara:

 Jag fick inte mindre än TRE böcker! Joyce Carol Oates Dödgrävarens dotter, Tatiana de Ronays Sarhas nyckel och till sist, men inte minst, 96 romaner för dig som fortfarande har bråttom av Henrik Lange. Den sist nämnda kände barnen igen från bokhandeln och dess föregångare har jag gett min icke så litterära syster. Mycket roligt att få den! Joyce Carol Oates vet jag förstås vem det är men jag visste inte vem Tatiana de Ronay var innan idag. Förutom dessa TRE böcker fick jag också fröer till min lilla trädgård, choklad (som barnen försökte flirta till sig en smakbit av, utan resultat), två bokmärken, ett sådant tjusigt magnet bokmärke och ett annat, en liten påse med ett tjusigt band som innehöll tre lyxtepåsar och en förtjusande tändsticksask. Dessutom fick jag en stor påse te som ska avsmakas efter middagen. Tack snälla, rara, härliga bokvänner! You made my day!

 
 
Catarina

Catarina

16 maj 2011 18:13

WOW!! Grym påse! Jag fick vinchoklad i min påse :) O champagnete! Lite lyxigt det också ;)

http://batmamma.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

16 maj 2011 19:39

Chokladfrossa någon kväll? ;D

http://vickesboklada.bloggagratis.se

 
Alice & Lyra

Alice & Lyra

16 maj 2011 21:47

Du gissade helt rätt! Det var vi som var dina hemliga bokvänner. Kul att du uppskattade paketet! Vi ser fram emot att läsa dina tankar om böckerna. ^-^

http://takenbybooks.blogspot.com

 
Anna

Anna

16 maj 2011 23:12

Jag fattar inte vad ni gör! Det borde vara straffbart att ha julafton sä här ofta! Förresten, jag är sur. Har du varit i Djursta och inte knackat på hos mig? Ghrrr. Jag ska till Polen om ett par dagar men sedan måste vi träffas. Jag saknar dig. Och en sak till, vad fick du veta om lösviktsgodis?* Jag kan nästan tänka mig svaret men måste ändå få veta. Jag antar att det är som att läsa deckare. Man vet att man kommer att träffa mördare och offer och ändå öppnar boken och tar sig igenom den.

* jag hänvisar till ett tidigare inlägg där du snodde frågor från Catarina.

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

17 maj 2011 12:07

Alice och Lyra, jag återkommer! Men vi hade några goda skratt min man och jag igårkväll åt snabbläsnigsboken.

Anna, det är bokbyten. Du måste vara med, alla med en aktiv blogg får vara med.
Jag kollar det där med lösgodis och återkommer.
Ha så trevligt i Polen. Kram

http://vickesboklada.blogggagratis.se

 
boksnoken

boksnoken

17 maj 2011 19:31

Vilket underbart paket! Sarahs nyckel är jättebra!

http://boksnoken.wordpress.com

 
Vicke

Vicke

18 maj 2011 12:41

Boksnoken, härligt att höra! Känns bra att fått så mycket sommarläsning, min sommarlovshög växer och det känns mycket bra!

http://vickesboklada.blogggagratis.se

 
Västmanländskan

Västmanländskan

19 maj 2011 12:02

Och jag funderar på om det är du som är min hemliga bokvän? :)

http://vastmanlandskan.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

19 maj 2011 20:24

Västmanländskan, du har så rätt :-)

http://vickesboklada.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - Tisdag 2 april 16:41

                             Bild från förlaget    Nu är det mycket länge sedan jag skrev om böcker. Det betyder inte att jag inte läser hela tiden men det har inte funnits inspiration till att skriva om det jag läser. Men NU är det dags! Det är ...

Av Viktoria - Söndag 28 jan 09:33

                                       Bild från förlaget   Fick för mig att kolla efter en deckare på Nextory och snubblade över Fjällsjön av Anna-Karing och Björn Olofsson. En välskriven deckare som utspelar sig i och kring staden där jag bruka...

Av Viktoria - Måndag 22 jan 12:13

Den åttonde boken om Sebastian Bergman och hans kollegor inom polisens Riksmord, den åttonde och sista. Det är lite vemodigt att det är slut nu och vilket slut författarna Michael Hjort och Hans Rosenfeldt lämnar läsarna med! Riksmord är på väg att...

Av Viktoria - Fredag 12 jan 09:40

                                Bild från förlaget   Till bokcirkeln denna gång var valet av bok Ett ord för blod av Faysa Idle. En bok med Faysas historia kring gängkriminaliteten i Järva, själv var hon boende i Tensta, född och uppvuxen där. En...

Av Viktoria - Söndag 7 jan 10:08

Det går trögt att läsa just nu och det har varit så sedan i augusti när min Mamma gick bort. Hjärnan är inte riktigt där jag vill. Men det går bättre och bättre.  Årets första avslutade bok är Sara Strömbergs tredje bok om den underbara journaliste...

Presentation


En bokläsande statlig tjänsteman med litteraturvetarbakgrund som helst skulle vilja ha en riktig boklåda och tesalong.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards