Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Viktoria - 6 juli 2010 14:59

Nu har jag läst den första boken jag fick av min hemliga bokvän, När barnet lagt sig av Michael Nyqvist. Jag har velat läst denna bok väldigt länge, jag var till och med och lyssnade på Nyqvist när han talade om boken på Elverket i Stockholm i vintras. Jag köade i flera veckor på biblioteket för att få läsa den och så missade jag och hämta ut den. Men nu har jag ÄNTLIGEN läst den tack vare min snälla bokvän. Den var värd att vänta på. Det är en bok med ett vackert språk, vilket jag så ofta talar om är viktigt för mig. Han har ett djup i språket och ändå flyter det på utan att stappla någonstans. Sådant gör mig lycklig när jag läser.

Nyqvist berättar om jakten på sina biologiska föräldrar. Hur han som barn får veta av sina föräldrar att de inte är hans riktiga mamma och pappa, men det får han absolut inte tala om för någon. Hemligheten är viktig men den gnager honom utan att han kan ta upp det med någon. När han själv blivit pappa tar han tag i att finna sina biologiska föräldrar. Han lyckas, efter mycket om och men. Det är den resan man får följa, men också vad som händer i hans yrkesliv under samma period.

När barnet lagt sig är helt klart läsvärd, vacker och lättläst.

Presentation


En bokläsande statlig tjänsteman med litteraturvetarbakgrund som helst skulle vilja ha en riktig boklåda och tesalong.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards